Anugerah..♥


Assalamualaikum... kepada para pembaca yang berminat menyinggah di blog ini..Ketika ini tiba -tiba sahaja terfikir pasal anugerah..mungkin terasa sangat syukur..atas nikmat yang diberi oleh Allah..terhadap wanita.. Tika ini juga..bayi didalam perut sedang menendang2..rahimku..apalah agaknya keadaannya di dalam tu wahai anakku..saat merasai tendangan cumil dan halus pada rahim..hati ku rasa terlalu syukur.kerana dapat menikmati dan merasai..perasaan ini..sungguh indah..=) syukur alhamdulillah.. kini kandungan ku sudah 5 bulan lebih..alhamdulillah..perut pun semakin nampak..mabuk pon dah tiada..selera makan yang meningkat.. Doaku...semoga anak ini dilahirkan dengan sempurna dan sihat..aku bertawakal kepada Allah.. sebagai bakal ibu dan bakal mengalami pengalaman pertama ini...jiwa terasa getar..namun apabila mengingatkan kembali ... satu petikan ini..

Rasulullah saw bersabda:
“…Tak ada seorang pun perempuan yang hamil dari suaminya, kecuali ia berada dalam naungan Allah azza wa jalla, sampai ia merasakan sakit karena melahirkan, dan setiap rasa sakit yang ia rasakan pahalanya seperti memerdekakan seorang budak yang mukmin.

Jika ia telah melahirkan anaknya dan menyusuinya, maka tak ada setetes pun air susu yang diisap oleh anaknya kecuali ia akan menjadi cahaya yang memancar di hadapannya kelak di hari kiamat, yang menakjubkan setiap orang yang melihatnya dari umat terdahulu hingga yang belakangan.

Selain itu ia dicatat sebagai seorang yang berpuasa, dan sekiranya puasa itu tanpa berbuka niscaya pahalanya dicatat seperti pahala puasa dan qiyamul layl sepanjang masa. Ketika ia menyapih anaknya Allah Yang Maha Agung sebutan-Nya berfirman: ‘Wahai perempuan, Aku telah mengampuni dosa-dosamu yang lalu, maka perbaruilah amalmu’.” (Mustadrak Al-Wasail 2: bab 47, hlm 623)


Sesungguhnya Allah Maha Pemurah..pelbagai anugerah.perasaan..manis..getar...di dalam fasa perubahan.di alami oleh seorang yang bernama wanita... dari peringkat akil baligh..perasaan disahkan mengandung..perasaan melahirkan....hinggalah perasaan melihat anaknya berkahwin...begitu halusnya perasaan yang dianugerahkan kepada wanita..bertunjangkan saabar..cekal..tabah..dan kasih.. Bak kata orang...kelembutan yang di anugerahkan kepada wanita bukanlah..satu kelemahan namun adalah satu kekuatan yang mampu mengoncang dunia.. Sebagai pasangan yang baru untuk menimang cahaya mata...perasaan indah yang tidak dapat ku lupa.. saat suami ku merasa tendangan halus bayi di dalam perut ku tatkala..dia menyapu perut ku..terasa..Ya Allah..ini semua kekuasaan Allah.. Rupanya inilah keindahann perkahwinan..yang dikatakan orang..bukan lah keindahan kemewahan..tetapi keindahan..merasai ANUGERAH..rezeki dan nikmat dari Allah s.w.t.. Sebagai hamba Mu yang lemah...aku berdoa semoga..Allah memelihara kandungan ku ini.hingga selamat melahirkan..Amin ..

Comments

  1. Ibu
    dikau kekuatan jiwa
    dikau pencorak identiti
    dikau insan mulia
    yang mampu mengoncang dunia

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

burnout

English..i am sad! really! but not give up!

Time Management