Thursday, January 30, 2014

QA sudah sampai ke penghujungnya

Hi,

Qa already at the end of the program.We ended with final exam tomorrow.Wish all of us can do it with flying colours.Just now we had revision with penghulu for the exam.So last but not least i leave here our sweet memory picture of Qa 2.I wish all of 101 students Qa2  will perform the best result at university in future.

Monday, January 13, 2014

sarapan

Assalamualaikum dan selamat pagi!!
Hari ini suami teringin sarapan yang dimasak oleh isterinya tadaaa!! Sepanjang dua minggu kehidupan yang dilalui,penuh kesibukan maka lama sudah saya tidak  masak.Cuti hari ini insyaa Allah akan dimanfaatkan sebaik baik masa bersama keluarga.Sarapan roti dan telur untuk suami.Selera suami lebih kebaratan jadi sesuai untuk saya yang tidak pandai  masak.Semoga kehidupan kami diberkati Allah dengan limpah kasihnya.Putera comel sedang enak dibuai mimpi.Si adik di baby cot.si abang di katil yang tidor pelbagai gaya.Mama dah beri sarapan awal untuk mereka iaitu  susu..hehehe apalagi semakin nyenyak tidur.Teringat surah Ar rahman yang berbunyi  Fabiaii yi Alla irobbikuma tukazzibaan bermaksud maka nikmat tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan ..Betapa bersyukur dan harus bersyukur pada nikmat Allah ini.Semoga hari ini dapat ku jalankan tugas sebagai isteri,ibu dan hamba Allah yang soleh.Epsa belum habis ku buat.Kursus QA surah semakin menjengah ke pelabuhan.Ya..akan ku kuatkan azam dan semangat untuk menceduk ilmu yang dicurahkan sebelum balik memberi perkhidmatan ku semula.Amin..syukur dan Salam Maulidur Rasul

Saturday, January 4, 2014

2014 and whichlist

Hi 2014 please be nice to me..in stress right now..because trying to digest research methodology subject in Qa..having exam next two days hoho..so to avoid stress distract my attention i back to my blog  to write..something. ok..

i closed my 2013 with sweet memories which i spent holiday with mak,achik,ummi,kakyong and along..here at kl and also re union with bestfriends..My dream in 2014 or planning ..yeah i am in horse group. i must make my  family first in my dreamlist. Horse? it just psychology quiz to know how to handle our stress. if in horse group just discuss with family or being with family can reduce stress and increase the spirit in ourselves.

1. breastfeed Alif as much as i can..
2.  make syllabus and schedule to umar
3. baked a cake to husband..never do it since  4 years married hehe..have to buy suitable oven..la
4. make the best in QA
5. make the best at work before on leave for 2 years
6. continuing study..Insyaa Allah uitm..puncak perdana here i come...
7.having new life at our new home.
8.make new friends, new neighbours, and always keep in touch with networking
10. continue usrah ..searching to attend
11. hoping can send achik to university and having family holiday again and bring mom to meet doctor.
12. holiday with family in laws again..last year was at terengganu..this year..still in disscussion
13. make the best in Ramadan..Pray to Allah please give  me chances to meet Ramadan..amin..
wah so many whichlist..but the important that i not include in the list are..alway be my whichlist in every single of my day is..Solat cukup and Read Al Quran.


Tata..

Friday, January 3, 2014

Breastfeed

Breastfeed anak pertama adalah gagal..umar tak menyusu lansung..anak kedua..berjaya tetapi pengeluaran sikit dan kucampurkan dgn formula...sedih tapi tu lah rezki yang ada..ku cuba memujuk hati tetapi kdgkala ok kdgkala sedih sendiri...still trying..kali ni nak beli esp shaklee tu pula...urm..adakah tak kuat usaha..ntahlah bila soalan2 ini menerpa dtg rasa bersalah sedih semua ada...semua ni rezki..aku cuba memujuk diri lagi..