BICARAKU KAKU kerna. ....aku yakin Allah bersamaku

Sepanjang 8 tahun bekerja. .dengan rintangan yang hanya aku mengerti..Sekali lagi aku dipanggil untuk berjumpa dengan bos besar. Mukadimah bicaranya ialah siti awak faham kenapa saya panggil awak.? Dah banyak kali awak cuai. Saya akan keluarkan surat tatatertib kepada awak. Tiada lagi amaran.... Dalan hati ku apakah  dugaan ini..apakah hikmah nya...baru aku tersedar..perkataan lailahaillah muhammadurrosulullah...betapa dalam kesusahan,kesedihan,kita bergantung hati kepada Allah s.w.t  kita dekat dengan Allah...kita yakin dengan sifat sabar Nabi Muhammad s.a.w....aku melafazkan perkataan ini tanpa henti...ya..aku dpt rasakan kekuatan itu...kekuatan yang memegang hati...alhamdulillah...disebalik kesusahan terbit hikmah yang susah untuk lahir di hati dengan sendiri...ia juga melembutkan hati mengingati Allah s.w.t dan mendekatkan sunnah akhlak baginda nabi muhammad s.a.w
....aku tidak retak namun keras bak kaca yang  semakin dibakar semakin teguh dan berharga. Semoga teguran yang diberi mampu aku galasnya dengan iman.

Comments

Popular posts from this blog

burnout

English..i am sad! really! but not give up!

Time Management