Sunday, October 25, 2015

landskap rumah



Hai...

Semalam semangat tengok husband malam
malam tanam pokok bunga, so inilah hasilnya, saya tolong letal batu ja...hehe..

Monday, October 19, 2015

Pertanyaan Umar

dialog umar

mama mama lepas hantar umar pergi rumah aunty..mama g mana? 
mama jawab : mama buat kerja sekolah dan p library,

pastu mama amik umar p g.aulad.mama p mana? mama balik buat kerja sekolah dan library...

pastu mama amik umar kat g.aulad pastu hantar umar p rumah aunty...mama p mana?


mama : mama p school...nak belajar 

umar.. Urmm tapi nape macam tu? 

Tak faham soalan dia..nape dia tanya mcm tu...jd jawab semula ..sebab mama kena belajar rajin rajin...aduhai anak..apakah makudnya tersiratnya...mama kenapa mama tak jaga umar dan adik? hati ibu ini mulai rasa sedih....Cuma hati dikuat kembali, sebab yakin Allah jaga anak anak mama..terasa mama ini serba kurang...tak macam mak mak kita dahulu..jaga kita, makan cukup,masak sedap,rumah bersih, tp kepuasan adalah anak disisi walau tiada gaji.lumayan. Usia kecil anak disi dengan baik,  Ya Allah bantu Aku untuk baiki peranan ku sebagai ibu terbaik untuk anak abak ku.